Klachtenregeling
Rosemarie Psychologie is als zorgaanbieder aangesloten bij een landelijke klachten- en geschillenregeling die voldoet aan de vereisten van de Wkkgz (Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg). Deze klachten- en geschillenregeling is opgesteld a.d.h.v. het NIP. Je kan hiernaast meer lezen over de klachtprocedure.
Heb je een klacht of ben je ontevreden?
Het kan gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Net zoals je bij een telefoonmaatschappij of webwinkel een klacht kunt indienen, is er ook binnen de psychologische zorg een wettelijke klachtenregeling. Volgens de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) ben ik verplicht een onafhankelijke klachtenfunctionaris en een geschillencommissie beschikbaar te stellen.
Hoe gaat het in zijn werk?
Dit is de route die je kunt volgen als je een klacht hebt:
Bespreek het eerst met mij
Vaak kan een gesprek al veel verhelderen. Als er iets speelt of als je ergens niet tevreden over bent, nodig ik je van harte uit om dit met mij te bespreken. Mijn wens is altijd om er samen uit te komen.Contact met de klachtenfunctionaris
Kom je er samen met mij niet uit, of wil je liever direct iemand onafhankelijk betrekken? Dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Hiervoor werk ik samen met Klacht&Company. Zij begeleiden je stap voor stap bij het indienen en afhandelen van de klacht.Indienen van de klacht
Je kunt je klacht indienen via het klachtenformulier van het NIP:
psynip.nl/clienteninformatie/klachtenHet ingevulde formulier kun je mailen naar NIP@klachtencompany.nl of per post versturen naar:
Klacht&Company, Postbus 3106, 2601 DC DelftLiever eerst overleggen? De klachtenfunctionaris is bereikbaar via 088 – 234 1608.
Hoe verloopt dit verder?
Binnen twee werkdagen na ontvangst neemt de klachtenfunctionaris contact met je op. Alles wat je bespreekt blijft vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en geeft geen oordeel, maar helpt om samen te kijken naar oplossingen.
Kosten
Het inschakelen van de klachtenfunctionaris kost je niets. Kies je ervoor om zelf een adviseur of bemiddelaar in te schakelen, dan zijn die kosten wel voor eigen rekening. Als je besluit de klacht voor te leggen aan de geschillencommissie, betaal je eenmalig administratiekosten.
